poniedziałek, 12 marca 2012

Igrzyska Śmierci - Collins Suzanne

Dawno nie pojawiały się posty więc na powrót coś co gorąco polecam  :
Igrzyska Śmierci 

Autor: Collins Suzanne 
Wydawnictwo :Media rodzina
moja ocena  : 10/10 !
ilość stron : 356
cena : 27,99 (Empik)
Premiera filmu  : 23 Marca 2012 

Moja Opinia :
Bardzo dużo czasu minęło za czym zabrałam się do przeczytania . Teraz tylko żałuję ,że tak późno .
Książka jest naprawdę świetna , i nie ważne w jakim wieku jesteśmy podejrzewam że każdy znajdzie w niej coś dla siebie  .
To co przeżywa główna bohaterka , i to w jaki sposób radzi sobie z tym wszystkim jest godne podziwu .
Katniss ma niesamowity charakter , jest bystra , silna , ale też bardzo zagubiona  w świecie w którym żyje .
Okazuję się że może stracić siostrę , która została wylosowana i ma wziąć udział w igrzyskach śmierci .
Pewnie każda inna osoba wystraszyłaby  się i trzymała kciuki za bliską osobę , ale nie Katniss.
Dziewczyna postanawia ofiarować siebie w zamian za siostrę i wziąć udział i głodowych igrzyskach .
I obiecuje sobie że wygra igrzyska, przetrwa między pozostałymi 23 osobami .
Wróci do domu do swojej siostry Prim , do matki i do przyjaciela.

Opis na okładce :
Na ruinach dawnej Ameryki Północnej rozciąga się państwo Panem, z imponującym Kapitolem otoczonym przez dwanaście dystryktów. Okrutne władze stolicy zmuszają podległe sobie rejony do składania upiornej daniny. Raz w roku każdy dystrykt musi dostarczyć chłopca i dziewczynę między dwunastym a osiemnastym rokiem życia, by wzięli udział w Głodowych Igrzyskach, turnieju na śmierć i życie, transmitowanym na żywo przez telewizję. Bohaterką, a jednocześnie narratorką książki jest szesnastoletnia Katniss Everdeen, która mieszka z matką i młodszą siostrą w jednym z najbiedniejszych dystryktów nowego państwa. Katniss po śmierci ojca jest głową rodziny - musi troszczyć się o młodszą siostrę i chorą matkę, a jest to prawdziwa walka o przetrwanie...

A to zwiastun filmu na pewno pójdę , choć i tak wiem że nie dorówna książce .

13 komentarzy:

  1. Czytałam, jest to jedna z lepszych książek, z jaką miałam okazję się spotkać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tą książkę jest absolutnie genialna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedna z najlepszych książek, z jakimi miałam do czynienia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tę serię! Wprost nie mogę się doczekać filmu! ;>

    OdpowiedzUsuń
  5. No wreszcie kolejna osoba zaigrzyskowana, że tak powiem. To miłe, jak coraz więcej osób dowiaduje się o Igrzyskach i tak się im podobają.
    Oj, film raczej nie dorówna, ale widziałem dużo spotów, fragmentów i jest wręcz identyczny, co książka. Trzymam za niego gorąco kciuki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie czytałam, chociaż słyszałam o niej wiele pozytywnych opinii. Wybieram się na film :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mam zamiar kupić tą książke mojemu K. mam nadzieje że mu si spodoba :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Woda dla słoni jest świetna. Film marny.

    OdpowiedzUsuń
  9. Szczerze mówiąc nie czytałam tej książki. Ale skoro tyle jest pozytywnych opinii, to może się skuszę ;d

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam książki i zastanawiam się czy powinnam iść do kina i obejrzeć najpierw film...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeczytam, gdy nadarzy się okazja.

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę ją koniecznie przeczytać! :)
    Pozdrawiam
    dodaje do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Najpierw byłam w kinie a potem kupiłam całe trzy tomy Igrzysk. Przepadłam. Obecnie jestem pod koniec drugiej części i targają mną przeróżne emocje. Cała trylogia jest świetna. Nie lubię czytać, a to mnie wciągnęło niesamowicie. Również obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń