sobota, 25 lutego 2012

Elżbieta Jodko Kula

Dzisiaj chciałam polecić wam serię Elżbiety J.K . Mi poleciła ją bibliotekarka w szkole. przeczytałam jedną część , i bardzo mi się spodobała . książeczki są krótkie i polecam je dla dziewczyn od 10-13 lat . Opowiadają głównie o sporach nastolatków , problemach , szkole , kłótniach rodziców .
Ja przeczytałam tylko część " Julka " I zaraz po feriach wypożyczę kolejną . Z tego co czytałam na internecie części jest cztery . : " Julka , Adam , Karina , Anka " . " Julka '' przeczytałam w jeden dzień . Naprawdę polecam na wolne wieczory , lub nudne przerwy w szkole . 



Ocena Książek ( ogólna ) 6 / 10 (dobra )
Moja Ocena Książki " Julka " 7/10 ( Bardzo dobra )
Ilość stron ok. 130
Jedna książeczka kosztuje ok.12 zł .
Autor : Elżbieta Jodko Kula 
Wydanie : Skrzat 
Okładka : miękka 



OPIS NA KSIĄŻCE " ADAM "

Przejmująca i wzruszająca opowieść dla nastolatków o trudnych relacjach między dziećmi i rodzicami. Porusza problem bolesnego niezrozumienia i wyobcowania wśród tych, których kochamy najbardziej. To książka o sprawach ważnych i trudnych.

Adam (...) wsiadł na rower i ruszył przed siebie (...). Był zadowolony, że zdążył dotrzeć do domu przed matką i że nie musiał z nią rozmawiać. Pędził przed siebie, z wściekłością naciskając pedały, jakby przed czymś lub przed kimś uciekał. Czuł też, że ma mokrą od łez twarz i to denerwowało go jeszcze bardziej (...).

Adam jest zbuntowanym nastolatkiem, który po śmierci siostry i rozwodzie rodziców nie potrafi odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Zrywa kontakty z ojcem i coraz bardziej odsuwa się od matki, która rozpaczliwie szuka pomocy, pragnąc odzyskać syna. Czy uda im się porozumieć i w gąszczu zranień, pretensji i uprzedzeń odbudować wzajemne relacje?



Jeżeli ktoś z was czytał , proszę o wasze opinie . W komentarzach
zostawiajcie linki do swoich profili na lubimyczytac.pl i linki do waszych blogów. Pozdrawiam . !!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz